Online CRM forklaret

Hvilken virksomhed kunne ikke tænke sig at give salget et ordentligt spark bagi og overhale konkurrenterne indenom? Det er der næppe nogle, der siger nej til! Online CRM er en let og tidssvarende måde at yde god kendepleje på, mens virksomheden samtidigt øger effektiviteten.

Det handler ikke bare om at sælge ét produkt en enkelt gang. CRM handler om at give sine kunder en sådan pleje, at man vinder og fastholder dem som kunder af virksomheden. Men først skal de findes. Det er der mange måder at gøre på, blandt andet gennem målrettet marketing. Marketing kan inddeles og udføres efter flere forskellige segmenteringsmodeller.

Når først kunderne er fundet, skal de vindes. Det kan gøres på mange måder og gennem online CRM er det blevet endnu lettere end før. Online CRM tillader virksomheder at kommunikere i ”real time” med kunder, leverandører, forhandlere og andre samarbejdspartnere for virksomheder. Ikke blot virker det mere troværdigt, det er også langt mere effektivt end at bruge dag ind og dag ud på at skrible kringlede e-mail-korrespondancer. Med online CRM bliver forskelligartet information konsolideret i et centralt system, som virksomhedens medarbejdere har adgang til på tværs af afdelinger. Det øger muligheden for at udveksle information på tværs af interessenter. Samtidigt giver onlien CRM rig mulighed for at synkronisere resultater og skabe mærkbare forandringer idet markedsføringen bliver mere målrettet, ligesom der er mindre chance for at data duplikeres af forskellige medarbejdere, da det hele ordnes elektronisk.

Populære aktører på markedet for online CRM, er de mange forskellige former for online CRM-systemer. De er ofte lavet målrettet virksomhedens sælgere ud fra den filosofi at det skal være så let og hurtigt som muligt at føre salg frem. Det betyder dog ikke, at det udelukkende er salgsafdelingen i virksomheden, som kan have glæde af online CRM. I takt med, at den virtuelle verden spiller en større og større rolle for mange virksomheder, leverandører og sælgere, kan andre afdelinger også få stor glæde af online CRM. Det kan eksempelvist være en virksomheds marketingafdeling, der skal afsøge nye områder eller holde styr på udvikling af nye content strategier og hvorledes man formår at fastholde eksisterende kunders interesse og købelyst. Med andre ord kan man sige, at online CRM og CRM systemernes hjælp er et glimrende værktøj for mange typer af virksomheder, som ønsker at yde meget mere på meget kortere tid.

Kilde: webcrm.com

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *