Vil du træde ind på B2B-markedet?

Der findes hovedsageligt to virksomheder: virksomheder, der sælger deres produkter B2C og virksomheder, der sælger deres produkter B2B. Det kan dog i mange tilfælde være lukrativt for en virksomhed, der i forvejen sælger sine produkter direkte til forbrugerne, at begynde at sælge deres produkter i større varepartier direkte til andre virksomheder, som ønsker at sælge de samme varer – enten til den samme målgruppe eller til en helt anden målgruppe. Hvis du eksempelvis driver en webshop, hvor du har god succes med at sælge produkterne B2C, så er der ingen tvivl om, at næste skridt er, at få opbygget en form for B2B-aktivitet, da det ikke er andet end ekstra penge i kassen hos dig – og det er naturligvis hvad virksomhedsdrift handler om.

Ekstra omsætning og ekstra omsætning

Der er flere forskellige fordele ved at handle med dine produkter på B2B-basis. Først og fremmest, så har du mulighed for at forøge både din indtjening og din omsætning, hvilket ikke kun betyder flere penge i kassen hos dig, men også et pænere regnskab. Virksomhedsdrift handler om at tjene penge, og hvis du efterhånden har fået så godt fat om din B2C-målgruppe, så kan det være meget vanskeligt at udvide yderligere på denne front, hvorfor du skal ty til andre ideer, og det kunne blandt andet være at begynde at sælge dine produkter B2B som varepartier. Du kan blandt andet handle med andre engrosvirksomheder, som ønsker at sælge dine produkter videre til andre virksomheder – enten indenfor B2B-branchen eller B2C-branchen. Du kan også sagtens sælge dine produkter direkte til en webshop eller en butik, men det er dog sjældent, at mindre butikker eller webshops har mulighed for at tage en stor mængde produkter.

Lavere indkøbspriser og brandværdi

I takt med, at du tager flere og flere produkter hjem, så vil du naturligvis også have mulighed for at forhandle dine indkøbspriser med den virksomhed, som du køber produkterne fra. Det har ikke kun betydning for din indtjening, når du sælger produkterne videre som varepartier, men også for din indtjening på de produkter, der bliver solgt direkte til dine B2C-kunder. Det giver dig – med andre ord – muligheden for at maksimere din indtjening yderligere, da dine indkøbspriser bliver lavere. Ydermere, så giver det også en forhøjet brandværdi, da flere og flere vil få kendskab til dit navn – både med hensyn til B2B- og B2C-handel, hvorfor det bestemt ikke er nogen dum ide, at påbegynde handel med dine produkter som varepartier. Det har kun fordele med sig, men du skal naturligvis være indstillet på, at det første stykke tid kommer til at bestå af rigtig meget kanvassalg, da du skal have skabt en masse kontakter hos virksomheder indenfor din branche. Du skal ligeledes også have lavet ny markedsføring, da folk skal være opmærksomme på, at du nu også sælger dine produkter B2B. Men når du først har fået fat, så vil det tydeligt kunne mærkes på væksten af din forretning, da du – som sagt – vil få lavere indkøbspriser, højere indtjening og mere omsætning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *