Hvad forbinder du med telemarketing?

Telemarketing er et begreb, der opfattes og defineres på forskellige vis alt afhængigt af, hvem du spørger om, hvad telemarketing er og hvad de forbinder med ordet. Der er ingen tvivl om, at telemarketing er et meget specielt erhverv og en branche, der ikke kan sammenlignes med andre brancher – dertil er der heller ingen tvivl om, at der en branche, der har været med til at skabe en masse vækst i det danske erhvervsliv. Det er selvfølgelig ikke kun dansk erhvervsliv, der har oplevet at telemarketing har været med til at sætte skub i deres vækst, men det er også noget, der i stort omfang bliver gjort i andre lande og med lige så stor succes. Her i landet er der efterhånden rigtig mange virksomheder, der laver telemarketing. De produkter eller ydelser, der bliver solgt af disse telemarketing-virksomheder (som oftest også bliver kaldt telemarketingbureauer) varierer rigtig meget, da det kan være alt fra mobilabonnementer og hjemmesider til leasing af IT-udstyr og lignende.

Hvad er forskellen på telesalg og mødebooking?

Der er mange virksomheder, der ikke helt kender forskellen på telesalg og mødebooking, men det skal dog understreges, at der er forskel på de to forskellige ting. Mødebooking er en aktivitet, der handler om at sparke døren til potentielle kunder, men det handler dog ikke om at sælge produktet direkte pr. telefon, men derimod om at sætte et møde op med kunden, hvor en sælger derefter har muligheden for at sælge et produkt eller ydelse. Det er en vanskelig aktivitet at mestre, hvorfor det er noget, der med fordel kan outsources til en virksomhed, som til dagligt arbejder med mødebooking. Der er mange virksomheder, der arbejder med mødebooking på no cure, no pay-basis, hvilket betyder, at du kun betaler for de møder, som rent faktisk bliver booket. Det er dog ikke alle bureauer, der tilbyder denne afregningsmetode, men det er dog ikke ensbetydende med at det respektive bureau ikke stoler på deres egne evner.

Kan jeg få noget ud af telemarketing?

Der er ingen tvivl om, at du vil kunne få noget ud af telemarketing, hvis du har produkter eller ydelser, som er muligt at sælge gennem telefonen – det er nemlig ikke alle produkter og ydelser, der egnet til at blive solgt gennem en telefon – du kan eksempelvis godt få svært ved at sælge store industrielle ovne til en værdi af flere hundrede tusinder kroner pr. styk. Hvis du har det, så er der ingen tvivl om, at du vil kunne få succes med telemarketing – både ved at gøre det selv, men bestemt også ved at outsource det til et decideret telemarketingbureau, hvilket der findes rigtig mange af her i Danmark, så det kan godt være en kende vanskeligt at finde hovede og hale i, hvilke bureauer, der er det bedste. Du kan blandt andet vælge at tage kontakt til Partnerdialog, der er et relativt nyt telemarketingbureau med base på Frederiksberg, som har nogle særdeles kvalitative medarbejdere og sælgere, som kan skabe nogle fantastiske resultater på kort tid.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *